קניית קרקע חקלאית

תוכן עניינים

קניית קרקע חקלאית – מה היתרונות וממה צריך להיזהר

בשנים האחרונות הפכה קניית קרקע חקלאית לטרנד מוביל בענף הנדל"ן בישראל. מספר הולך וגדל של מודעות המציעות קרקע חקלאית למכירה, מופיע בעיתונות המסורתית והמקוונת כמו גם ברשתות החברתיות השונות. מה שמציעות המודעות הללו הוא פשוט – רכישת קרקע המיועדת לחקלאות במחירים נמוכים יחסית, ויצירת רווח מהשינויים העתידיים במחיר, עם הפשרת הקרקע החקלאית והפיכתה לקרקע המיועדת לבנייה. מה בין קרקע חקלאית לבין קרקע המיועדת לבנייה? כיצד ניתן לדעת במידה רבה של וודאות שהקרקע שנרכשה אכן תופשר לבנייה?

קרקע חקלאית וקרקע לבנייה ומה שביניהן

מדינת ישראל בתחילת דרכה היתה מדינה בעלת אוריינטציה חקלאית ברורה. עבור חלק ניכר מהתושבים היתה החקלאות אורח חיים, יחד עם סוג של הגשמה ציונית. אבל השנים חלפו, והחקלאות הפכה לפחות משתלמת ויותר יקרה. ישובים חקלאיים רבים הפכו לישובים קהילתיים שהחקלאות מתקיימת בהם באופן חלקי, אם בכלל. בישובים מהסוג הזה מוצעת קניית קרקע חקלאית שאמורה, במשך הזמן, להיות מופשרת לבנייה. מרגע שהופשרה, מזנק המחיר של הקרקע באחוזים ניכרים, לעיתים עד כדי הכפלת המחיר ואפילו יותר. על הקרקע המופשרת ניתן לבנות בית חדש, או למכור אותה ליזמים ולעשות רווח מהיר וגדול. אבל אליה וקוץ בה – הפשרת הקרקע עלולה להתעכב או לא להתבצע.

קניית קרקע חקלאית – כיצד ניתן לדעת שקרקע חקלאית תופשר לבנייה

משקיעים רבים וקונים רבים שהתכוונו באמת ובתמים לבצע קניית קרקע חקלאית ולבנות עליה את בית החלומות, גילו למרבה האכזבה שקנו קרקע שלא במהרה תופשר. על מנת להימנע בעתיד ממצבים כאלה, יש לבחון היטב את כל אחת מהמודעות. מומלץ מאד להשתמש במומחיות של אנשי מקצוע מיומנים, שעשויה להציל את המצב ולמנוע התקשרות בעסקה כושלת. המומחים כאמור מבצעים עבור הרוכשים הפוטנציאליים את המחקר והבדיקה הנדרשים. בין השאר, נבדקות הכוונות של המועצה או הרשות המקומית להפשיר קרקעות בתחומן, ואת השטח הספציפי שהוצע לקונה הפוטנציאלי במיוחד. הבדיקה היא מקצועית ומתבצעת בכמה מישורים. רק לאחר שאיש המקצוע שבדק את הקרקע מאשר שהיא אכן מועמדת להפשרה, ניתן לבצע את העסקה.

ואולם גם בלי עזרה מקצועית ניתן לזהות ולו חלק קטן מהכשלים, אם קיימים. לדוגמה – בדרך כלל, קניית קרקע חקלאית בשולי השטח החקלאי עשויה להשתלם. אם החלקה המוצעת נמצאת בליבו של שטח חקלאי, הסיכויים שלה להיות מופשרת הם קטנים. מדובר כאן רק על בדיקה מדגמית, כאשר את הבדיקה היסודית יעשה המומחה בעצמו. קניית קרקע חקלאית עשויה להשתלם – אבל דורשת בדיקה מעמיקה טרם ביצוע הרכישה.

יוון
חופשת סוף שבוע של תענוגות אינסופיים ביוון

ברחו ליוון לסוף שבוע מלא בחוויות בלתי נשכחות ונפלאות שובות לב. עם הנופים המדהימים שלה, ההיסטוריה העשירה והמטבח מעורר הפה שלה, יוון מציעה יעד מושלם להתחדש ולהתמכר ליופי של הים התיכון.

סבא וסבתא
תהיו בטוחים שסבא וסבתא מכוסים: ביטוח החמרה במצב רפואי קיים

גיל הזהב הוא תקופה מצוינת לצאת לטייל בחו"ל, ביטוח נסיעות מותאם מגן על מבוגרים מפני הוצאות כבדות במקרה חירום רפואי בחו"ל. מדוע יש צורך בהרחבת החמרה במצב רפואי קיים לבני גיל הזהב והאם תקופת שהותם בחו"ל שונה מזו של מבוטחים צעירים יותר? כל מה שצריך לדעת נמצא במאמר הבא.

5 שאלות והמון תשובות על המלדיבים

"חופשה באיים המלדיביים" היא שם נרדף לחלום רחוק של שקט ושלווה, בתוך חיינו המאד סוערים בארץ הזו. כולנו עובדים קשה מידי, רצים אחרי הזנב של

פתיחת החוויה האולטימטיבית: מציאת חבילות החופשה הטובות ביותר לחקור את ניו יורק האיקונית של ארהב

האם אתה מוכן לצאת למסע מדהים לעיר שאף פעם לא ישנה? מציאת חבילות הנופש הטובות ביותר לחקור את העיר ניו יורק האייקונית מעולם לא הייתה קלה יותר. בין אם אתה חובב היסטוריה, חובב קניות או חובב אוכל, לתפוח הגדול יש משהו לכולם. אז, הדקו את חגורות הבטיחות, ובואו נצלול לעולם של אפשרויות טיול לני יורק בעלויות סבירות.