ספא זה הרי הרבה יותר מנופש

תוכן עניינים

כשאנחנו חושבים לסגור יום ספא, הרי שלרוב יהיה מדובר באירוע מיוחד ושובר שגרה. רבים סוגרים ספא כדי לציין מאורעות דוגמת יום נישואין או מספר שנים בזוגיות, יום הולדת למכר או מכרה אהובים ועוד. עם זאת, ספא טומן בחובו הרבה יותר מאשר פינוק רגעי, וניתן להפיק ממנו שפע של יתרונות בריאותיים לא מבוטלים. במאמר הבא, ריכזנו עבורכם מספר סיבות שיגרמו לכם להכניס ימי ספא לשגרת החיים.

יתרונותיו הבריאותיים של עיסוי

אם נפרק זאת לגורמים, הרי שבילוי במתחם ספא מורכב מארוחת בוקר, עיסוי מפנק ובילוי בשלל מתקנים דוגמת בריכה, סאונה וג'קוזי. אם אינכם מעוניינים בכל החבילה, הרי שתוכלו לפרק את חבילת הספא ולבקש אך ורק את העיסוי שהרי זוהי גולת הכותרת האמתית. מה תרוויחו מעיסוי מפנק? הנה כמה יתרונות שכדאי לכם להכיר:

העלאת רמות האנרגיה

לאורך חיינו, גופנו מייצר וסופח רעלים שונים, מרביתם מגיעים אלינו מתוך מערכת העיכול דרך מזונות שונים ומעובדים. למרבה הצער, עד כמה שגופנו יכול להתאמץ, הרי שחלק מן הטוקסינים אינם מוצאים את דרכם החוצה, והדבר מתבטא בתשישות מוגברת ותחושת חולי.

עיסוי שנעשה בצורה נכונה ומקצועית, מעודד את זרימת הדם, "סוחט" את השרירים והרקמות מן הרעלנים שהצטברו ומסייע בסילוקם. זוהי הסיבה, מדוע מעסים מקצועיים מדריכים על שתיית מים מרובה לאחר העיסוי.אין זה מקרי שלמרות שאתם רגועים ונינוחים, אתם חשים לאחר העיסוי נמרצים ורעננים.

הפחתת מתח נפשי

עיסוי מקצועי מסייע בהפחתת מתחים נפשיים. מחקרים רבים מראים כי פעולות הלישה, ההקשה והסחיטה של השרירים, מביאה לתהליכים פיזיולוגיים המתרחשים במוח האדם ובמסגרתם מופרשים נוירוטרנסמיטרים בשם אנדורפינים. כאשר אלו משתחררים אל מערכת הדם, הם מפחיתים את רמות החרדה והמתח ומשרים שלווה ונחת. לא פעם, נהוג לכנות את האנדורפינים כ"הורמוני אושר".

הפחתת כאבים

אל תמהרו לחשוב כי אנו מתכוונים לכאבי שרירים. כולם יודעים כי עיסוי מסייע בהפחתת כאבי שרירים מתוחים ומכווצים, אך לפעולה זו ישנו יתרון נוסף והוא בשחרור נוירוטרנסמיטרים בשם סרוטונין. כמו האנדורפינים, גם לסרוטונין תפקיד מרכזי בוויסות מצבי רוח קיצוניים, אך הוא גם מסייע בשיכוך כאבים. זוהי הסיבה מדוע רבים מעידים על הפחתה בכאבי הראש לאחר העיסוי.

קצרה היריעה מלכלול את שלל היתרונות הבריאותיים במאמר קצר אחד. עם זאת, די בלעלעל בסעיפים שצוינו לעיל, כדי להבין את מידת החשיבות שבשילוב עיסוי מקצועי בשגרת החיים השוצפת והמתוחה. https://sharespa.co.il/dancarmelhaifa/

מאמר זה נכתב בשיתוף עם חברת ShareSpa:

קפריסין
חקר דירות מובילות בפאפוס, קפריסין

פאפוס, הממוקמת בחוף הדרום מערבי של קפריסין, היא עיירה ציורית הידועה בחופים המדהימים, בהיסטוריה העשירה ובתרבות התוססת שלה. הוא מציע שילוב מושלם של רגיעה וחקר, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי לחופשה יוקרתית.

יוון
חופשת סוף שבוע של תענוגות אינסופיים ביוון

ברחו ליוון לסוף שבוע מלא בחוויות בלתי נשכחות ונפלאות שובות לב. עם הנופים המדהימים שלה, ההיסטוריה העשירה והמטבח מעורר הפה שלה, יוון מציעה יעד מושלם להתחדש ולהתמכר ליופי של הים התיכון.

סבא וסבתא
תהיו בטוחים שסבא וסבתא מכוסים: ביטוח החמרה במצב רפואי קיים

גיל הזהב הוא תקופה מצוינת לצאת לטייל בחו"ל, ביטוח נסיעות מותאם מגן על מבוגרים מפני הוצאות כבדות במקרה חירום רפואי בחו"ל. מדוע יש צורך בהרחבת החמרה במצב רפואי קיים לבני גיל הזהב והאם תקופת שהותם בחו"ל שונה מזו של מבוטחים צעירים יותר? כל מה שצריך לדעת נמצא במאמר הבא.