לאן אפשר לטוס – מדינות ירוקות, אדומות והנחיות נוספות

תוכן עניינים

מדינות שונות בעולם, פרסמו כל מיני תקנות ואיסורים בדבר כניסת תיירים ונוסעים, כאשר מדובר גם על תיירים ישראלים. תוכלו לראות את המגבלות לטיסה. כולנו שואלים שאלות בדבר טיסות, אילו מדינות ירוקות קיימות שניתן לטוס אליהן. למשל צרפת סגורה למטיילים ישראלים. הממשלה האריכה  את איסור הכניסה והיציאה מהארץ עד ל-20.2.21. מזלנו שזו עונת החורף וככל הנראה כבר מיוני, יהיה הרבה יותר פשוט לטוס.

 

כאשר הקיץ יגיע, כולנו תקווה שלא תהיה לנו את השאלה לאן אפשר לטוס. למשל אנשים שטסים לאנגליה, יצטרכו בדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה ושהייה בבידוד שבועיים בחזרה לארץ. אוסטריה, בדיקה שלילית לקורונה לפני הטיסה ובידוד של 10 ימים בכניסה לארץ. בטורקיה, לא קיימת הגבלה לישראלים, רק בחזרה לארץ יש לשהות בבידוד למשך שבועיים. ברוסיה, למי שטס יש לעבור בדיקה לפני הטיסה ובחזרה לארץ יש חובת בידוד. גם באוקראינה חלות תקנות אלה. בארה"ב בערים כגון לוס אנג'לס ומיאמי לא קיימת דרישה לבדיקות קורונה, אבל בישראל יש להיות שבועיים בבידוד מי שמגיע מערים אלה.

 

מה קורה כאשר מדינה שהייתה ירוקה הופכת לאדומה,כאשר ישראלים שוהים בה?

למשל ישראלים אשר טסים אל מדינות ירוקות, וישנו שילוב של טיסות קונקשן במדינה אדומה, כל עוד הוא לא יצא את שדה התעופה, הוא יהיה פטור מחובת בידוד בארץ. מי שטס למדינה אדומה ועבר קונקשן למדינה ירוקה, יהיה חייב בבידוד בארץ. עד לא לפני זמן, כאשר יוון הייתה נחשבת למדינה ירוקה, יוון דרשה עדיין בדיקת קורונה ואילו סרביה לא דרשה דבר. רומניה, סגרה את שעריה לישראלים. לגבי ארה"ב, הכניסה הייתה חופשית לישראלים, אבל בתקופה האחרונה, מי שטס לניו יורק חייב בבידוד של שבועיים. מצד שני ניתן יהיה לעקוף את הבידוד כאשר טסים לשדה התעופה בניו ג'רזי, כאשר שם אין כל הגבלות. מה שחשוב הוא לא לטוס לשום מדינה ללא ביטוח נסיעות ולהקפיד כי הוא יכסה את הקורונה. למשל אם חלילה נדבקתם בחו"ל ואתם זקוקים לטיפול או לאשפוז, יש לבטח גם ביטול טיסה או שתהיה אפשרות לקיצור שהות.

 

ישראלים רבים ממתינים על הגדר, עד יעבור זעם, היות ומצב זה אינו יכול להימשך זמן רב. יש שלהיפך, בגלל שהמחירים של הטיסות ירדו, הם  דווקא עכשיו מזמינים דילים.ההמלצה של חברות התיירות והתעופה הן: לא לבטל טיסות לחו"ל או לטוס לחו"ל בשלב זה. כל אחד, יכול להחליט מה שנכון בעיניו והחשוב הוא לשמור על כללי הריחוק וההיגיינה.  כאשר ישנה תקופת סגר בישראל, מותר יהיה להפעיל מטוסים לישראל ומחוצה לה רק בתנאים מסוימים, כגון: לצורך פינוי רפואי בשעת חירום, כאשר מנכל משרד התחבורה, משרד החוץ ומשרד הביטחון אישרו את הטיסה, בכדי לתת את המענה ליוצאים או לשבים מישראל בנסיבות חריגות.

בידוד במלונית – באילו מקרים?

החיל מה-2 לפברואר, כל מי שחוזר לישראל מחו"ל מארצות אדומות, יהיה חייב להיכנס לבידוד במלונית גם מי שחזר מפורטוגל, יצטרך לשהות בבידוד במלונית. במקרים שונים, חל איסור לטוס לחו"ל למשל מי שמאומת לקורונה, אדם שהיה במגע עם חולה מאומת שהיו שבועיים שקדמו לטיסה במחיצתו. מי שפיתח תסמינים לנגיף, 14 יום לפני הטיסה, כגון חום של 38 מעלות ומעלה, שיעול, קשיים במערכת הנשימה, כאב גרון, אובדן חוש הטעם או הריח. מי שתאריך הטיסה שלהם נופל על תקופה המחויבת בבידוד ועובדי מערכת הבריאות. יש להתעדכן בכל מקרה להנחיות ולהיות מעורים לכל מידע או תקנה חדשה בטרם תטוסו לחו"ל לאחר ה-20.2.21.

יוון
חופשת סוף שבוע של תענוגות אינסופיים ביוון

ברחו ליוון לסוף שבוע מלא בחוויות בלתי נשכחות ונפלאות שובות לב. עם הנופים המדהימים שלה, ההיסטוריה העשירה והמטבח מעורר הפה שלה, יוון מציעה יעד מושלם להתחדש ולהתמכר ליופי של הים התיכון.

סבא וסבתא
תהיו בטוחים שסבא וסבתא מכוסים: ביטוח החמרה במצב רפואי קיים

גיל הזהב הוא תקופה מצוינת לצאת לטייל בחו"ל, ביטוח נסיעות מותאם מגן על מבוגרים מפני הוצאות כבדות במקרה חירום רפואי בחו"ל. מדוע יש צורך בהרחבת החמרה במצב רפואי קיים לבני גיל הזהב והאם תקופת שהותם בחו"ל שונה מזו של מבוטחים צעירים יותר? כל מה שצריך לדעת נמצא במאמר הבא.

5 שאלות והמון תשובות על המלדיבים

"חופשה באיים המלדיביים" היא שם נרדף לחלום רחוק של שקט ושלווה, בתוך חיינו המאד סוערים בארץ הזו. כולנו עובדים קשה מידי, רצים אחרי הזנב של

פתיחת החוויה האולטימטיבית: מציאת חבילות החופשה הטובות ביותר לחקור את ניו יורק האיקונית של ארהב

האם אתה מוכן לצאת למסע מדהים לעיר שאף פעם לא ישנה? מציאת חבילות הנופש הטובות ביותר לחקור את העיר ניו יורק האייקונית מעולם לא הייתה קלה יותר. בין אם אתה חובב היסטוריה, חובב קניות או חובב אוכל, לתפוח הגדול יש משהו לכולם. אז, הדקו את חגורות הבטיחות, ובואו נצלול לעולם של אפשרויות טיול לני יורק בעלויות סבירות.