5 שאלות והמון תשובות על המלדיבים

תוכן עניינים

"חופשה באיים המלדיביים" היא שם נרדף לחלום רחוק של שקט ושלווה, בתוך חיינו המאד סוערים בארץ הזו. כולנו עובדים קשה מידי, רצים אחרי הזנב של עצמנו וזקוקים למנוחה וניקוי ראש כמו אוויר לנשימה.

אז לפני שאתם מזמינים לכם חופשה לאיי החלומות של המלדיבים, אני רוצה להכיר לכם אותם קצת יותר לעומק, ולתת כמה רעיונות איך לארגן את החופשה שלכם.

 

  1. כמה איים יש במלדיבים?

המלדיבים הם רפובליקה הכוללת 1192 איים קטנטנים.

במשך מיליוני שנים שקעו כאן הרי געש עמוק אל מתחת למים, וכיום נותרו מעל המים רק שוניות האלמוגים שנבנו סביבם. בלב טבעת האלמוגים הזו נוצרה לגונה, ולכן הם מכונים אטולים. במלדיבים 26 אטולים כאלו, שבכל אחד מהם עשרות איים. הגובה הממוצע של האיים מעל פני המים הינו 1.5 מטר, כאשר הגבוה שבהם הוא בגובה 2.5 מטר מעל פני הים. עובדה זו הופכת אותם למדינה השטוחה והנמוכה בעולם. עקב התחממות כדור הארץ, המסת הקרחונים ועליית מפלס האוקיינוסים, יש חשש גדול שהאיים יעלמו עד סוף המאה ה- 21.

 

  1. היכן ממוקמים המלדיבים ואיך מגיעים אליהם?

האיים המלדיבים נמצאים באוקיינוס ההודי, חובקים את שני צידי קוו המשווה. הם שייכים ליבשת אסיה וממוקמים 750 ק"מ דרום-מערבית להודו. שטחם הכולל של האיים הינו 300 קמ"ר בלבד, וביחד עם שטח הים הם חולשים על שטח של 90 אלף קמ"ר.

מישראל אין טיסות ישירות למלדיבים, ורוב הטיסות אליהם עושות דרכן דרך איחוד האמירויות, שמאז ההסכם עמן קיצרו מאד את הדרך. הנחיתה היא בעיר הבירה מאלה, ממנה יארגן עבורכם המלון שלכם סירה או מטוס ימי.

 

  1. מי הם תושבי המלדיבים?

תושבי האיים המלדיביים הגיעו אליהם ממקומות שונים בעולם, בעיקר ממדינות מזרח אסיה ותת-היבשת ההודית. בעבר הרחוק הדת השלטת באיים הייתה הבודהיזם, אך במאה ה-12 המירו התושבים את דתם לאיסלם, דת אותה הביאו עימם למקום הסוחרים המוסלמים. למעלה משליש מ- 500 אלף תושבי המלדיבים מתגוררים בעיר הבירה מאלה, בעוד השאר מתגוררים באחד מ- 192 האיים המיושבים. למעשה על כמחצית מאותם איים מתגוררים המקומיים בלבד, ואילו במחצית השנייה יש ריזורטים ברמות שונות של פינוק ופאר.

 

  1. מה עושים במלדיבים?

חלק מהנופשים מסתפקים במנוחה. האקטיביים יותר יכולים ליהנות משלל פעילויות ימיות, כמו: צלילה, שנירקול, שייט קייקים וסאפ, ג'ט סקי, מצנחי רחיפה, גלישת גלים ועוד. האטרקציה הכי מגניבה כאן היא צלילה עם כרישי לוויתן, יונק עצום מימדים, הנראה כמו כריש ומתנהג כמו לווייתן, כך שאין כל חשש לשחות לצידו. למי שמוכן לשלם לא מעט, טיסה בשמי המלדיבים היא אופציה לראותם ממעוף הציפור. לפחות אקטיביים שבחבורה מציעים רוב הריזורטים, שיעורי יוגה, מדיטציה, מסאג'ים וטיפולי בריאות שונים. ואחרי כל זה, כל שנותר הוא לשבת על המרפסת, לצפות בשקיעה, ולקרוא ספר טוב.

 

  1. האם עדיף דיל מאורגן או ארגון עצמאי?

זה בעיקר עניין של העדפה אישית. מספר חברות שמתמחות במלדיבים יסדרו לכם חופשה בראש שקט, הכוללת טיסות, העברות, ריזורט ופעילויות שונות. למעדיפים את החופשה שלהם ביותר גמישות ועם פחות שכנים דוברי עברית, ממש אין כל בעיה לארגן הכל לבד. כל שצריך הוא להזמין טיסה ומלון או ריזורט. את ההעברות משדה התעופה מארגנים כל בתי המלון, ואת כל הפעילויות ניתן להזמין דרכם. אין כל צורך להזמין מראש – פשוט להגיע ולהחליט מה בא לכם לעשות. לבעלי רישיון צלילה או כאלו המתעתדים לעשות כזה בזמן החופשה, אני ממליצה להיוועץ במומחים לצלילה, כדי להתמקם במקום המתאים ביותר.

 

המלדיבים כבר לא חלום כל כך רחוק

פעם הייתה חופשה במלדיבים שמורה לבעלי אמצעים בלבד, ורק מעט בעלי סוד ידעו לארגן אותה. כיום, ובעיקר לאחר השקת הטיסות לאיחוד האמירויות, הטיסות פחות יקרות וכל אחד יכול לבחור את הנתיב והזמנים הנוחים בעבורו. גם הזמנת בתי מלון כבר לא שמורה לסוכני הנסיעות, ואתרי האינטרנט מאפשרים למיין את המלון או הריזורט שהכי מתאים לצרכים שלכם, מבחינת מחיר, דירוג כוכבים, גודל החדר, מיקום המלון ועוד המון פרמטרים. גם לא יותר מידי משנה איזה אי תבחרו, פשוט כי כולם דומים ומשגעים באותה מידה.

 

חשוב לדעת:

מנסיוני בתכנון טיולים וחופשות, נוכחתי בשונות הרבה בין המטיילים והנופשים. אני כבר לא מנסה לומר להם כמה אני יודעת, אלא פשוט לפרוש בפניהם את כל האפשרויות. זה הקוו שמנחה אותנו גם באתר GoTravel, בו תמצאו מספר כתבות על המלדיבים, שיתנו לכם המון רעיונות והמלצות, כולל כמה ריזורטים משגעים, לאירגון חופשה בדיוק כמו שאתם אוהבים.

כרמית וייס היא מנהלת אתר המידע למטיילים GoTravel, בו מביאים מניסיונם ומשיבים לשאלות הגולשים מאות מומחי תיירות לכל העולם. מטיילת ותיקה ונמרצת, שחורשת את העולם מגיל צעיר ויועצת למטיילים במשך שנים רבות.

חבילות סלולר
חבילות סלולר זולות לחול באמצעות esim

אם אתם טסים לחול בכדי לטייל, לצרכי עבודה, לבקר משפחה או חברים שלא ראיתם הרבה זמן או לכל צורך אחר, אתם בטח יודעים שאחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות הוא למצוא את הפתרון שיאפשר לכם לתקשר עם חברים ומשפחה בארץ בצורה תקינה, טובה וכמובן זולה, כיום הפתרון הטוב ביותר המוצע לכל אדם שטס לחול, על מנת לשמור על קשר עם הארץ הוא: eSIM. אם אתם שואלים את עצמכם במה מדובר ולמה כדאי לכם לבחור דווקא בו, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.

קפריסין
חקר דירות מובילות בפאפוס, קפריסין

פאפוס, הממוקמת בחוף הדרום מערבי של קפריסין, היא עיירה ציורית הידועה בחופים המדהימים, בהיסטוריה העשירה ובתרבות התוססת שלה. הוא מציע שילוב מושלם של רגיעה וחקר, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי לחופשה יוקרתית.

יוון
חופשת סוף שבוע של תענוגות אינסופיים ביוון

ברחו ליוון לסוף שבוע מלא בחוויות בלתי נשכחות ונפלאות שובות לב. עם הנופים המדהימים שלה, ההיסטוריה העשירה והמטבח מעורר הפה שלה, יוון מציעה יעד מושלם להתחדש ולהתמכר ליופי של הים התיכון.